Facebook ako príležitosť

Existujú dva druhy masérov: sú takí, ktorí veria, že marketingový kanál Facebooku je efektívny, a sú takí, ktorí tomu neveria. Ak patríš do druhej skupiny, musíš sa zbaviť svojich predsudkov, veď nie si iba masér, ale aj obchodník a marketingový odborník, pretože...

Pretože Facebook je ešte stále jedným z najlacnejších a najefektívnejších reklamných nástrojov k dispozícii – navyše v mnohých prípadoch zdarma podporuje masérsky marketing - prácu s udržaním a vytvorením klientely! Priamym dôsledkom toho je, že aj z viacerých hľadísk napreduješ: neustále môžeš komunikovať, zvyšovať prestíž a dôveryhodnosť podnikania a rozširovať klientelu.

Ale k tomu, aby to bolo naozaj efektívne, nestačí iba neustála prítomnosť! Tvoje príspevky musia byť hodnotné! Ako budú jednotlivé príspevky kvalitné? Tak práve v tom ti pomôžem:

Ak ešte na tejto mimoriadne populárnej sociálnej stránke nemáš obchodný profil (nie je totožný s osobným, súkromným profilom), jeden si okamžite vytvor!

Ako to vždy aj na svojich tréningoch Marketingu a podnikateľských poznatkoch pre masérov stále odporúčam, oddeľ svoj súkromný profil od obchodného profilu!

Čo je cieľom postovania? Úspech, peniaze, sláva! ☺

  • Predstaviť seba a svoju činnosť ľuďom, ktorí žijú v tvojom okolí, ktorí už sú, alebo sa môžu stať tvojimi klientmi.
  • Nepretržitá komunikácia, v ktorej vykreslíš obraz o tvojom podnikaní, odborných znalostiach, aby si si vybudoval čo najväčšiu klientelu za najnižšie náklady.

 

Musíš presvedčiť tých ľudí, ktorí teraz, alebo do budúcna hľadajú maséra
Je už polovičným úspechom, ak sledujú tvoju stránku a/alebo ich známy už chodí k Tebe, ale málo vie o Tebe, o tvojich odborných znalostiach a výsledkoch.
Tu máš príležitosť "predať sa". Viem, nie je to príliš sympatický výraz, ale obaja vieme, že k tomu, aby sa klient dostal k masážnemu stolu, musíme najprv predať sami seba!

Najdôležitejšie je, aby ľudia spoznali tvoje doterajšie výsledky, dozvedeli sa, v akej oblasti a pri akých ťažkostiach im vieš poskytnúť riešenie, úľavu. Musíš si ich získať pre Seba, aby vedeli, že si dobrý odborník, na ktorého sa môžu spoľahnúť.

Lenže – pochopiteľne – chceli by vidieť aj za kulisy, teda spoznať tvoje podnikanie a Teba z iného, "ľudského" hľadiska.
Kto si Ty? Chceli by ťa vidieť na tvojom pracovisku, pri masáži. Čakajú na posty, názory od tvojich klientov aj ohľadom prostredia, v ktorom ho privítaš.

Vo svojich príspevkoch predstav seba, svoje podnikanie, svoju životnú filozofiu, odborné kompetencie – pomôž neznámym záujemcom dosiahnuť takú úroveň dôvery, aby sa odvážili a chceli si vyžiadať u Teba termín, alebo v prípade vyskytnutia problému si spomenuli na Teba.

Tvoje posty oslovujú aj existujúcich klientov - takto sa zabezpečuje neustále fungovanie vynikajúceho komunikačného kanálu

1. Výber názvu

Ako názov stránky sa odporúča Tvoje meno + poskytovaná služba (t.j.: masér/terapeut) + názov obce.

Ak je názov už daný, ale myslíš si, že na základe uvedeného ho chceš zmeniť, môžeš to urobiť. Podstatné je, aby v názve stránky boli vždy uvedené slová masér, masáž a názov obce, lebo takto Ťa ľahšie vedia identifikovať a nájsť Ťa.
Len si to premysli: aj v rámci jednej obce môže byť viac obchodov s rovnakým názvom, v rámci krajiny sa táto šanca niekoľkonásobne zvyšuje. Pomôž tým, ktorí hľadajú Teba!

Maj na zreteli, že názov by sa mal v lepšom prípade zhodovať s názvom domény tvojej stránky, obchodnou e-mailovou adresou napr. info@masaztrnava.sk. O koľko je tento názov dôveryhodnejší ako julka.cicuska910627@post.sk.

2. Vyplnenie údajov. Vizitkou tvojho podnikania si Ty, buď na seba hrdý!

Je nutné využiť všetky možnosti a vyplniť presne všetky možné údaje! Nie len kvôli živým existujúcim ľudom, ale aj kvôli algoritmom prehliadačov. Umožni, aby ťa zastihli telefonicky, na Messengeri alebo aj osobne - aby všetky obchodné kontaktné údaje boli dostupné!

Na profilovej fotke buď Ty sám – jeden milý odborník, v oblečení vhodnom pre maséra, v príjemnom prostredí. Toto je práca založená na dôvere, vystupuj smelo za seba! Zastupuješ fantastickú profesiu, deň čo deň pracuješ na tom, aby tvoji klienti bezbolestne s minimálnymi ťažkosťami žili svoj život. Istotne by som ani ja nevyhľadala takého maséra, ktorému sa predtým neviem pozrieť do očí, ktorý mi nedá príležitosť na to, aby som videla, komu zverím svoje telo do rúk.

(Technická rada: dávaj pozor na dobré osvetlenie, lebo aj najmilšiu tváričku môžu tiene znetvoriť!)

Systém – ako to rob naozaj profesionálne.

  • Prvé a najdôležitejšie: prispievaj pravidelne, plánovane a buď si istý, že výsledok sa dostaví!
  • Nebuď nudný!
    Určite aj Ty vidíš posty kolegov, reklamy, a aj to, že tieto vo viac ako 70 % hovoria len o zľavách, voľných termínoch, aj tie tú prevažne nudné, suché, až počuť ako príspevky hrkocú. Uznajme, nikoho nezaujíma takýto post - už aj idú ďalej…

    A predsa máš toľko, ale toľko možností, aby si omnoho lepšie a s lepšími výsledkami vzbudil a udržal pozornosť ako ostatní!

Témy príspevkov z týždňa na týždeň, na celý mesiac.

Štruktúra postovania od pondelka do piatka

  1. Pondelok: deň odborných príspevkov.
  2. Utorok: deň tvojho podnikania.
  3. Streda: kto si Ty?
  4. Štvrtok: odborné pikošky, humor, dobrá nálada. ☺
  5. Piatok: deň úspechu.
  6. Sobota-nedeľa: oddychový deň, ale ak dáš na mňa, ani víkend nevynecháš. Nadhoď ľahšie témy!

 

Čo je ešte potrebné pre napísanie dokonalého Facebook príspevku?

Každý by chcel napísať dokonalý Facebook príspevok, ktorému sa nedá odolať, musí sa prečítať, musí sa pozrieť a je „in“ zdieľať ho. Uvidíš, skôr či neskôr (ale lepšie skôr) si Tvoj čitateľ vyžiada u Teba termín na masáž.

  • Zapoj čitateľa!

    Požiadaj ho o niečo, čiže umiestni na začiatku / v strede / na konci príspevku otázku, prosbu: Napíš aj Ty… Čo si myslíš o tomto?… Aj Ty by si to takto robil?… Aj Tebe sa to už stalo? ...
    Dávaj pozor na to, aby to nebolo nasilu, ale musíš vedieť, že Facebook bude mať rád tvoj príspevok, ak ho zdieľa čo najviac ľudí! Či už preto, že obsah je hodnotný, vtipný, užitočný, alebo s ním môžu niečo vyhrať.
    Skvelé je aj to, ak pridajú komentár, alebo aspoň dajú jeden like!

  • Vždy použi fotku!

    Najlepšia je tá, na ktorej si aj Ty. Vyššie som písala, na čo si dávaj pozor v tejto súvislosti!

    Nahoď niekoľko emodži! Malé ikony v texte pomáhajú pri čítaní, udržiavajú záujem. Dnes už nájdeš množstvo z každej oblasti - vyber si niekoľko k danej téme. Ani toto neprežeň!

  • Nekomplikuj!

    Jeden príspevok rieši jednu vec. Nekomplikuj ho, nechci naraz veľa a nemusí byť bezpodmienečne dlhý. Ak je téma dôležitá, napríklad odborný príspevok, je určite dlhší, ale aj ten skráť, ako je to len možné.
    Na jednu otázku „Myslel by si si, že…?” môžeš vymenovať niekoľko podstatných odpovedí.

  • Aktivuj!

    Cieľom príspevku je vždy aktivovať Tvojich fanúšikov, klientov, záujemcov. Kľudne môže byť vtipný, ale nie triviálny (!), pokojne môžeš siahnuť aj po aktuálnych témach. Podstatné je, aby si si vybudoval spoločenstvo (politika, náboženstvo sú ZAKÁZANÉ).

    Ak píšeš vyslovene o tvojej masáži, neboj sa na konci dopísať: môžeš mi dôverovať, svojim klientom vždy venujem maximálnu pozornosť a odbornosť. Termín si môžeš zarezervovať teraz na ... telefónnom čísle, alebo prostredníctvom Messengeru pod menom ...

  • Rozlúč sa štýlovo!

    Ak máš slogan, môžeš ním ukončiť každý príspevok.

Takže, dostal si chuť prispievať?

☺ Dúfam, že sa už nevieš dočkať, aby si napísal príspevky na prvý týždeň! Námetov máš dosť, poznáš štruktúru, nemôžeš sa vyhovárať. Pusti sa do svojej stránky a prispievaj, prispievaj, prispievaj! Výsledok sa určite dostaví!

Teraz, keď už vieš, že Facebook príspevky nehryzú, ale naopak, vynikajúco sa ovládajú, prajem Ti nadšené obecenstvo a čo najviac klientov, ktorí sa obrátia na Teba a budú si žiadať Tvoje profesionálne ruky!

Držím Ťa za ruku, aby som ju mohla pustiť - s pozdravom Ibolya Fekete, Tvoj mentor pre Marketing pre masérov

ibolya-fekete-profil-maser-marketing-foto

Autor:
Ibolya Fekete, Marketing pre masérov