Ako znásobiť zážitok klienta počas masáže?

Mnohí z nás sa trápili s myšlienkou, ako si stanoviť svoju cenu. Ako si povedať toľko, koľko si zaslúžim a koľko si vlastne zaslúžim? Ako nájsť tú pomyselnú hranicu medzi tým, čo viem a tým, čo sú zákazníci ochotní zaplatiť.

Na začiatku je potrebné nejsť pod cenu, ktorá je vo vašom okolí obvyklá. Klienti by vás navštevovali primárne kvôli cene, ale nie pre vašu jedinečnosť. A celkom určite by sa tiež stalo, že by sa zvýšilo percento tých, ktorí by na masáž nedorazili. Bohužiaľ je to tak. Vy potrebujete klientov, ktorí prídu a budú si vašu prácu vážiť. Potom si aj vy budete vážiť svojich klientov. Je to taký vzájomný súlad, kedy je pokora maséra na prvom mieste. Zároveň ale klient musí chcieť viac ako vy. Pretože keď k vám nedorazí, je vaša pokora zbytočná.

Nebudem tu rozoberať, aká je dôležitá prax a špeciálne hmaty, ktoré dokážu uľaviť. Niekedy k úľave výrazne prispeje atmosféra, pokoj a pomalé hmaty. V tomto článku sa zameriam hlavne na to, ako ešte zvýšiť zážitok klienta z masáže, aby pri vašom prípadnom zdražovaní mal istotu, že každé euro stálo za to. Ako pomôcť klientom, aby odchádzali oddýchnutí, uvoľnení a v plnej sile?

  • Všetko začína príjemným uvítaním, kedy podaním ruky privítate klienta a dáte mu najavo svoj záujem o neho. Niekedy sa takto uisťujem, že klientovo meno vyslovujem správne a že on je skutočne ten, koho očakávam.
  • Ďalším pozitívom je váš pomalý a prívetivý hlas, ktorý klienta navedie k odpočinku a relaxácii. Spýtate sa ho, s čím prichádza a ako mu ako masér môžete pomôcť.
  • Môžete klientovi ponúknuť výber hudby na počúvanie alebo zistiť aký druh esenciálneho oleja preferuje, či už do difuzéra, alebo na telo. Niekto preferuje bylinnú zmes, iný klient má najradšej levanduľu, alebo napríklad podmanivú vôňu jazmínu. Myslite na to, že možnosť výberu je veľké plus, ktoré klient ocenia, ale vždy je tam masér, ktorý výberu napomáha. Niektorí klienti nemajú preferencie a môžu byť bezradní, preto by som odporučila aspoň základný kurz na aromaterapiu, aby ste sebe alebo klientom v dobrej viere pomôcť - neuškodili.
  • V zime je príjemné, keď máte v salóne zapálené sviečky. Tlmené svetlo dopomáha vytvárať príjemnú atmosféru. Zaujímavý doplnok je, špeciálne teraz v zimnej sezóne, napríklad LED osvetlenie masážnneho lehátka. V lete by som mohla odporučiť napríklad fontánku so zurčiacou vodou.
  • Čistička vzduchu je tiež veľmi príjemný doplnok, ktorý citlivo vymení vzduch a zabezpečí čistejšie prostredie pre ďalšieho klienta. Navyše, pri vyšších teplotných rozdieloch, nezahrejete/nevychladíte svoju prevádzku vzduchom zvonku.
  • Ideálna teplota miestnosti, ktorá sa pohybuje okolo 23 °C a kľud z okolia je takmer nutnosťou.
  • V zime ešte klienti ocenia ohrievač oleja, ktorý príjemne pripraví teplotu oleja priamo pre klientovo telo. Napríklad ženy si obľúbili teplé lávové kamene do prechladnutých dlaní. Je to taká maličkosť, ale pokiaľ je klient na lehátku „zmrznutý“ a masážou sa nezahreje, každý teplý predmet je bonusom pre jeho pohodlie. Rada tiež používam elektrickú vyhrievanú deku, na ktorej klient leží. Na ňu pokladám prestieradlo a netkanú textíliu. Všetko hygienicky vyriešené pre každého klienta.
  • Po masáži môžete klientovi ponúknuť v zime čaj - napríklad z citrónovej trávy alebo medovky. V lete zas odporúčam vodu s citrónom a medovkou. Prípadne vodu bez bubliniek alebo nesýtenú minerálku. Myslite ale na to, že pred masážou by klient nemal jesť a piť. Maximálne len máličko, na osvieženie. Voda v žalúdku by ho mohla tlačiť a brániť jeho uvoľneniu.

Kedysi dávno som na jednom kurze počula, že po dobrej masáži beží klient „na malú“, po zlej sa mu točí hlava. Plný močový mechúr svedčí o tom, že došlo k uvoľneniu svalových fascií a tekutiny sa v tele mohli rozhýbať, telo sa začalo čistiť a rozhýbali sa jednotlivé orgány. Tiež sa mi stáva, že intenzívnejšie počujem klientove črevné pochody a rôzne škvŕkania v bruchu. To je v poriadku - nie je to známka hladu.

Pokiaľ sa klientom zatočí hlava, neberte si to po týchto mojich slovách osobne. Niekedy toho majú klienti naozaj veľa na riešenie a keď pri mojej masáži prechádzam celé telo, hovorím im: „Opatrne, poriadne som vám všetko v tele rozmiešala, takže keď sa vám bude točiť hlava, je to len reakcia na to, čo sa s vaším telom dialo. Seďte a pred odchodom ešte vytrvajte, kým bude všetko OK“. Klientovi môžete ponúknuť nápoj a ešte prehodiť pár slov, než odíde domov.

Kedysi bola jednej mojej klientke na masážnom lehátku zima. Tak som ju zabalila do deky od pása dole a ona mi povedala: „Ty ma balíš ako bábätko…“. A tak to u mňa chodí. 😊 O svojich klientov sa starám, pretože verím, že takýto prístup uvíta každý, bez ohľadu na vekovú kategóriu alebo pohlavie. Všetci sme boli malí a spomenieme si, ako sa o nás starala mamička, alebo babička, keď sme boli chorí. A prečo čakať na chorobu, keď sa môžeme nechať rozmaznávať napríklad hneď teraz.

Eva_Kupilikova_Blog_Profil_250

Autor:
Eva Kupilíková, masérka telom aj dušou, pre telo aj dušu.
evamasaze.cz